Om treninger

SSK hjelperyttere 2015-2017:

Dag 2: Med gårsdagens fine opplevelse i minne, la vi ut på tur med mye energi og optimisme. Målet for dagen var Tejeda og ned til Telde, for så å returnere til Maspalomas. Vi startet opp til Fataga med småtunge bein, før det løsnet etter at vi hadde passert San Bartolomè. På veien videre mot Ayacata ble vi regelrett peisa av ett kjærestepar i 30-årene med sekk. Kanskje er dette måten seniorgruppen kan innkassere seiere på kommende sesong?! Da vi kom til Ayacata begynte det å bli småkaldt, noe som viste seg å vare helt til vi kom ned igjen på 1000 meters høyde. Optimismen vår fikk seg en knekk da vi møtte på en uventet bakke, med regnvær og vind, og 12% gjennomsnittlig stigning over 4-5 km. På toppen av bakken startet vi på utforkjøringen ned mot kysten, trodde vi. Det hele endte med at vi måtte kjøre samme veien tilbake, noe som gjorde at vi fikk 45 min. mer på klokka enn planlagt :)

Dag 3: "Aspervika" intervaller og 5 timer stod på planen. Disse dragene kjørte vi i bakken fra "Tempodalen", og opp til Soria. Ettersom giret til Lars-Olav levde sitt eget liv, valgte han å kjøre hele bakken på 9 km i to drag. Hans-Arne og Magne kjørte 4 min. opp i bakken, før de snudde igjen. Dette gjentok de 10 ganger. Etter at alle var fornøyde, og halvveis i koma, gikk turen hjem igjen.

Dag 4: En sårt trengt hviledag, som kom på ett perfekt tidspunkt, der Gran Canaria valgte å vise seg fra sin beste side. Dagen ble tilbragt på beachen i Playa del Inglès.

Dag 5: Idag var planen å sykle kongeetappen på hele treningsleiren. 7 timer fjell stod det på treningsplanen vår. Da er det godt at vi befinner oss på en øy som kun består av fjell. Ruta vi la for dagen var som følger; Maspalomas-San Nicolas-"Dødens dal"-"Monsterbakken"-Ayacata-Pico del las Nieves(øyas høyeste fjell)-Santa Lucia-Maspalomas.
Været var bra da vi startet, og gradestokken viste 22 grader. Etter å ha forsert "dødens dal" og "Monsterbakken" i motvind(som forøvrig lever opp til sitt rykte), ble det kjøligere, ettersom vi befant oss på 1400 m.o.h. Og kaldere skulle det bli. For da vi svinget av i Ayacata, mot Pico, kom regnet og vinden. På toppen(1949 m.o.h) anslo vår syklende meteorolog, Hans-Arne, at vindstyrken måtte være mellom 20 og 25 m/s, og -0,4 grader. Selv for en hardbarka tysværbu, og to oddinger som har vært ute en vinterdag før, ble dette i kaldeste laget. Derfor tok vi raskeste vei ned(noe som også viste seg å være den desidert bratteste), hvor vi endte opp i Ingenio. I medvind klokket vi inn på 7 timer og 30 min, 160 km og 4000 høydemeter da vi kom hjem.

Siden linkene fra forrige oppdatering har fungert, prøver vi igjen:

Generalsponsor:

Capgemini cmyk-Converted
Kompakt-RAMP-II

Samarbeidspartnere:

a-sign-logo-liten ByenFysikalskeSenterLogo moller-bil-forus Berentsenlogo350x200

#STAVANGERSK på Instagram

SSK på Flickr

If it ain't on Strava it didn't happen...